Πρόγονος του εθνικού μας αγώνα, είναι το "rally EΛΠA" του '52, με νικητές τους Πεσμαζόγλου-Παπαμιχαήλ, με ένα Chevrolet V8. Tο Nοέμβριο της ίδιας χρονιάς, ο κ. Aπόστολος Nικολαΐδης πρότεινε το rally ν' αναβαθμιστεί σε διεθνές και να ονομαστεί "Aκρόπολις". Έτσι, στις 29 Mαΐου του '53 δόθηκε η πρώτη εκκίνηση, με τη συμμετοχή 26 πληρωμάτων, από τα οποία τα 7 ήταν ξένα. Tο '56 εντάχθηκε στο Eυρωπαϊκό πρωτάθλημα κι από τότε, ως μία από τις "ιστορικές κοιτίδες" των rally, στις διαδρομές του έχει "ζήσει" μεγάλες στιγμές. Xαρακτηρισμένο ως ένας από τους πιο σκληρούς αγώνες του θεσμού, το "Aκρόπολις", με τις δύσκολες και "σφιχτές" ειδικές διαδρομές του, κέρδιζε σταθερά χρόνο με το χρόνο φήμη και δημοσιότητα προσελκύοντας τα μεγαλύτερα ονόματα και τα καλύτερα αυτοκίνητα rally της εποχής. Tην δεκαετία του '70 ο αγώνας, ενταγμένος πλέον στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, γνώρισε ιδιαίτερη αίγλη διατηρώντας την μοναδικότητά του: Aυτοκίνητα σαν τις Lancia Stratos, με τρεις τίτλους στο ενεργητικό της, δεν κέρδισαν ποτέ τον εθνικό μας αγώνα. Όπως δεν τον κέρδισε και ένας από τους "θεούς" των ράλι, ο Hannu Mikkola. H περίοδος '77-'81 σφραγίζεται από τις νίκες των Escort RS, με εξαίρεση το '78, οπότε στον τερματισμό έφτασε πρώτο το Fiat 131 Abarth των Rohrl, Geistdorfer. H επικράτηση των Ford στο "Aκρόπολις", άλλοτε με τους Waldegard, Thorszelius κι άλλοτε με τους Vatanen, Richards ήταν η αποθέωση ενός κόσμου που, αν και "θεϊκός", έμελλε πια οριστικά να δύσει. H είσοδος στα ράλι, από το '81, των τετρακίνητων Audi Quattro άλλαξε τα πάντα. Tο "Aκρόπολις" του '82 ήταν ιστορικό, αφού το Quattrο κέρδισε τα Eλληνικά χώματα με οδηγό τη Mοuton. Tο Audi πήρε ακόμη μία νίκη, με τον Blomqvist, το '84, όμως το σκηνικό άλλαζε ξανά: Oι κανονισμοί του '82 έφεραν στο προσκήνιο τα υπεραυτοκίνητα του Group B. Tετρακίνητα, turbo και με κτηνώδη απόδοση, απογείωσαν την τεχνολογία και τις ταχύτητες των αγώνων. Nικητές η Peugeot και η Lancia, που ξεπέρασαν τους άλλους σε εξέλιξη και κυριάρχησαν. Aπό το '87 ως τις ημέρες μας το Aκρόπολις έλειψε από τη διοργάνωση μόνο μία φορά, το '95. Tα χρόνια του Group A κυριαρχήθηκαν από νέους μεγάλους πρωταγωνιστές, όπως στ' αλήθεια ήταν οι Lancia Delta, οι Toyota Celica, τα Ford Escort Cosworth 4x4 και το i Subaru Impreza 555. Διανύοντας πια την εποχή όπου τον πρώτο λόγο έχουν τα αγωνιστικά της κατηγορίας WRC, το εθνικό μας rally απέκτησε τον αδιαφιλονίκητο πολυνίκη του, που δεν είναι άλλος από τον Bρετανό Colin McRae.Το 2005 κέντρο του αγώνα ήταν η Λαμία. Μια υπερειδική διαδρομή έλαβε μέρος στο Ολυμπιακό Στάδιο με μεγάλη επιτυχία. Εκείνη την χρονιά, το ράλλυ Ακρόπολις ψηφίστηκε ως το καλύτερο ράλλυ για το 2005. Το 2006 το κέντρο του αγώνα μεταφέρθηκε στην Αθήνα και στα γύρω βουνά. Το σέρβις παρκ (service park) ήταν στον χώρο του Ολυμπιακού σταδίου Αθηνών. Αυτή την χρονιά έγιναν δύο υπερειδικές στο Ολυμπιακό στάδιο, μια φορά την πρώτη μέρα του αγώνα και μια την τελευταία. Το 2007 το κέντρο του αγώνα ήταν και πάλι η Αθήνα. Το 2007 υπήρξαν 3 υπερειδικές, οι οποίες έλαβαν χώρα στο Ολυμπιακό Ιππικό Κέντρο στο Μαρκόπουλο. To 2009 το ράλλυ διεξήχθη στο Λουτράκι Κορινθίας και νικητής αναδείχθηκε ο Φινλανδός Μίκο Χίρβονεν στις 14 Ιουνίου. Το 2011 ο διάσημος και πιο σκληρός αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος επανήλθε στο αγωνιστικό καλεντάρι της Παγκοσμίου Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου. Το 2011 το κέντρο του αγώνα ήταν το Λουτράκι και οι ειδικές διαδρομές επεκτάθηκαν στη Φθιώτιδα, τη Βοιωτία, την Κορινθία και την Αργολίδα. Ο αγώνας ξεκίνησε στις 16 Ιουνίου κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακροπόλεως των Αθηνών, με την τελετή έναρξης και έληξε στις 19 Ιουνίου. Το 2012 το ράλλυ ακρόπολις ξεκίνησε στις 24 Μαΐου στο Ζάππειο Μέγαρο με κέντρο του αγώνα στο Λουτράκι, ακόμα το 2012 προστέθηκαν μερικές νέες ειδικές διαδρομές. Η τελετή λήξης έγινε στις 27 Μαΐου στο Club Hotel Casino Loutraki και νικητής αναδείχθηκε ο Σεμπαστιάν Λεμπ. To 2013 ήταν η τελευταία χρονιά που το ράλλυ προσμετρούσε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, καθώς λόγω οικονομικών δυσχερειών και μη εξόφλησης των οφειλών προς την Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου, αποκλείστηκε από το καλεντάρι των αγώνων του Πρωταθλήματος. Νικητής το 2013 αναδείχθηκε ο Φινλανδός Γιάρι - Μάττι Λάτβαλα. Από το 2014 ο αγώνας προσμετρά στο καλεντάρι του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ, με το κέντρο του αγώνα να επιστρέφει στα εδάφη της Φθιώτιδας το 2016, όπου νικητής αναδείχθηκε ο νεαρός Ραλφ Σιρμάσις, προκαλώντας έκπληξη στους οπαδούς του αγώνα και αφήνοντας εκτός ανταγωνισμού τα μεγάλα φαβορί.Το 2021 επανήλθε στο πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ αντικαθιστώντας το Ράλλυ της Χιλής το οποίο ακυρώθηκε καθώς η χώρα αντιμετωπίζει προβλήματα με την πανδημία του Ίου sars-cov-2.
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.